Dec 12, 2010

Återbrukade tröjor



Hej, detta blir mitt första privata återbruksprojekt som medlem i garderobsreformen, även om jag är en van återbrukare och detta inte är första gången jag omdesignar familjens garderob. Oftast brukar dock vuxenplagg få ny fom i barnens garderob. Jag hade två tröjor: Den turkosblå är en favorit som till sist gått sönder i tyget vid sömmarna i sidorna och vid ärmarna, och den mossgröna är en tröja som är skön men som jag inte känner mig hemma i, och därför inte använt på flera år. De slitna ärmarna och sidorna fick nya ärmar och små trekantiga bitar av tyg från den gröna tröjan. Nu kan jag fortsätta njuta av min favorittröja ett tag till! Hälsar Nina

1 comment:

  1. Det blev jättefint Nina! Smart att sy ihop två till EN ny fin tröja.
    :)
    Carina

    ReplyDelete