Dec 12, 2010

Hej förresten!


Jag heter Nina och har nyligen blivit med här i garderobsreformen! De återbrukade tröjorna nedan är mitt första inlägg här. Jag har startat ett "varumärke" med fokus på återbruk: ReDesign Viola (med helt/delvis återbrukade material i mina produkter). Jag har genom åren samlat på mig ett stort lager av tyger och rester av egna och andras garderober, samt tygprover från butiker som vart på väg att slängas. Jag älskar naturmaterial och tycker det ger en extra kick att se möjligheter i materialen, finna busiga eller vackra kombinationer. Har plaggen dragkedja eller knäppning kan dessa nyttjas och förenkla redesignen i de nya plaggen som skapas på ett roligt/enkelt sätt. Jag antar att det även går bra här att ge tips på äldre återbrukade garderobers nya skapelser. Hoppas vi blir många som satsar på att ta vara på materialen och gå emot "köp och släng-trenden" och masskonsumtion. Förhoppningsvis inspirerar vi varandra och andra! Nina

No comments:

Post a Comment